#4 Psykologer behöver visst inte veta något om mänsklig kontakt.

God dag!
 
Idag har jag en fundering. Under de senaste veckorna har jag fått ett par remisser till en psykolog, problemet har varit att jag tycker att denne person som smsar till mig inte verkar särskilt seriös. Det största problemet är att hen varken har koll på skiljetecken eller hur man konstruerar en mening som förmedlar det man faktiskt vill säga. 
 
Innan påsk fick jag ett meddelande som gav mig en tid två dagar senare, jag kunde inte komma dit då eftersom förkylningar, skolarbeten och annat kom i vägen. Då fick jag tillbaka ett sms om att tiden skulle ges till någon annan om jag inte accepterade den, till vilket jag mest tänkte att okej ja men gör det då. Sagt och gjort, påskhelgen flög förbi och idag fick jag en ny tid. 
 
Dagens sms innehöll en ny remisstid, egentligen kan jag inte den tiden heller men då smset lyder "går ej annan tid" så kände jag att då får jag väl missa ett seminarium och gå dit i stället. Problemet är att jag verkligen inte vet om hen menar att om jag inte kan den tiden så får jag en annan tid eller om jag inte kan denna gången heller så får jag ingen tid alls. Tycker det är ytterst oklart samt rätt icke-professionellt att i princip "hota" patienter till att acceptera tider. Jag behöver gå dit så jag kan inte precis bara ignorera det. 
 
Jag blir i alla fall så sjukt irriterad på folk som inte kan göra det tydligt vad de menar, jag har tyckt sen första smset att denna psykolog verkar oseriös med tanke på hur hen skriver och detta senaste sms bekräftar det bara. Förhoppningsvis är hen bättre på psykologi än på mänsklig kontakt, annars kommer jag definitivt inte bli långvarig på deras mottagning.
 
/M
Det där med hyfs, Stavning och grammatik | |
Upp