#2 Jag ger gärna till välgörenhet, men inte under tvång.

God kväll! 

 
Idag var min far och mormor i kyrkan, det sista de gjorde innan de begav sig var att leta efter den rätta summan sedlar till kollekten. Förstå mig rätt, jag tycker det är jättebra att skänka pengar till behövande. Problemet är när man inte själv får bestämma när och till vad man skänker pengar. 
 
Jag tycker det är oerhört otrevligt när man sitter i bänken i kyrkan och man får en kollektpåse upptryck i ansiktet, eftersom även om det är helt okej att inte lämna några pengar så känns det inte bra. Jag tycker det hade varit bättre att kollekten lämnades i slutet av ceremonin, kanske i en bytta på vägen ut ur kyrkan. 
 
Så hur illa det än låter så stör jag mig på kyrkokollekten. Jag vill gärna själv kunna välja när, var och hur jag vill skänka mina pengar utan att någon ska tycka och tänka om det. 
 
Det var dagens inte så överskrivet bittra inlägg, fortsatt trevlig påsk! 
/M
Religion, Saker man tydligen måste göra | |
Upp